Volleybalclub FH Nijlen : cafetariadienst 2016-2017

U zal vooraf en tijdig gecontacteerd worden door een aangeduide bestuursverantwoordelijke.

 

Hij of zij zal met u de nodige afspraken maken omtrent het openen en afsluiten van de cafetaria en de terreindienst. U vindt de infofiche tijdig in het ploegbakje met daarop alle afspraken. Tevens kan u het papier op de achterzijde invullen, zo kan er een goede planning opgemaakt worden. De dienstlijst met de verantwoordelijken hangt tevens aan de infomuur en vindt u onder rubriek “dienstrol” op www.FHnijlen.be

Deze persoon zal eveneens de cafetaria openen, de praktische infogids bezorgen, de scheidsrechtersportefeuille en de kassa met wisselgeld overhandigen. Het startgeld in uw kassa en in de portefeuille staat genoteerd op het bijgevoegd overzichtsblad dat u in de infogids zal aantreffen. Alle verrichtingen dienen genoteerd te worden. Tijdens uw dienst bent u als ploeg verantwoordelijk voor de portefeuille en de kassa.

Bij het afsluiten contacteert u uw verantwoordelijke die samen met een afgevaardigde van de ploeg het ontvangen geld telt en opschrijft op het daarvoor voorziene formulier. Zowel de verantwoordelijke als iemand van uit de ploeg van dienst tekenen het formulier op het einde van shift bij het overdragen van de kassa.

Indien er teveel geld in de kassa voorradig is, kan dit ENKEL EN ALLEEN door een bestuursverantwoordelijke afgehaald worden, ALTIJD: het bedrag, datum en tijd worden genoteerd en getekend door beide partijen !!

Bij gebrek aan wisselgeld kan u Marleen Verlinden contacteren.

De bestuursverantwoordelijke kan/zal niet altijd aanwezig zijn, maar het is de bedoeling dat u met vragen, problemen of opmerkingen bij deze persoon terecht kan. Contactgegevens in de werkgids

Verdeel de ploegdienst zodanig zodat u de terreinafvaardiging kan waarborgen. De scheidsrechter kan reglementair eisen dat u tijdens de wedstrijd met de wit/blauwe band in de zaal zit, een terreinafgevaardigde moet 40 min vooraf aanwezig zijn tem het einde van de match, hou hier bij shiftverdeling rekening mee. Betaling scheidsrechter 30 min voor de match op het secretariaat. Uw trainer ontvangt per speeldag de kalender en u kan deze ook altijd terugvinden op onze website.

Uiteraard steeds tijdens de dienst : de afspraken

  • Cafetaria zuiver achterlaten (uitkeren+ alle tafels (zowel hoge als lage) met nat afkuisen), de toog grondig reinigen, afwassen & pinten spoelen, afdrogen & op de juiste plaats in het rek plaatsen.

  • Alle barkrukken netjes rond de statafels of voor de toog plaatsen

  • Op het einde van de dienst steeds in het oog houden dat de koeling volledig bijgevuld is, hou dit in de loop van de dag bij zodat bij het sluiten alles aangevuld is.

  • Keuken ordelijk en rein achterlaten, de vuile was open leggen in de keuken in het vuilnisbakje. Vuilnisbak leegmaken in de container, sluit de container steeds af.

  • Alle afwas wegwerken en op zijn plaats brengen

  • Achter de toog wordt blik, PMD (lege flessen) en restafval verplicht gesorteerd. Papier en karton + glas wordt verzameld in de keuken. Dit is wettelijk verplicht.

  • De verwarming uitschakelen links aan de keukendeur, alle lichten doven (ook van de kleedkamers boven en beneden, u dient boven te gaan kijken), lichten in de zaal via de kast in de hal doven meteen na de wedstrijd

  • Muziekinstallatie onder de toog en/of televisie aan het infobord uitzetten

  • Flessen steeds sorteren in de bakken en steeds bijvullen van de frigo’s. Volle lege bakken worden verzameld en in het kot geplaatst achter de sporthal. Ze staan niet meer in de cafetaria tegen de zijmuur

  • Verse soep, koffie via de calculator, croque uit het vuistje  (indien beschikbaar) serveren. Beschikbaar in de frigo in de keuken.

  • Het koffie -en warmwater hoekje netjes achterlaten. De warmwater ketel vult zich automatisch bij. Voor het koffiemachine zet u het toestel aan, u wacht tot het gele lichtje een sein geeft, u plaatst een koffiepad in de houder, nadien 1,9 liter water ingieten, de koffie loopt door in de thermos. Een pad kan maar 1x gebruikt worden.

  • Enkel FH consumptiebons zijn geldig voor een gratis consumptie twv max 1,80 euro. Deze bonnetjes worden in de kassa achtergelaten en genoteerd op het kassaoverzicht.

  • Het wc papier in de toiletten aanvullen met de speciale oranje sleutel die u aantreft aan het sleutelbord in de kelder (oranje sleuteltje) Papier ligt in het opberghok aan de mannenwc.

  • Controleren of de zaal proper is, alle materiaal in het opberghok en de kleedkamers nakijken zodat ze netjes achterblijven.

* Opwarming met muziek is mogelijk. De ploegen kunnen opwarmen met muziek. De CD speler wordt opgezet in de zaal. Gewoon op de schakelaar indrukken en de muziek valt uit. U kan niet aan het volume draaien. Eenvoudiger kan niet.

Indien U deze punten in het oog houdt, helpt U mee onze cafetaria en zaal netjes te houden voor de volgende personen van dienst.

Powered by: EGW - Updated by Gerry Leemans.
Gelieve uw opmerkingen & vragen m.b.t. de website te melden via webmaster@FHnijlen.be
Op de hoogte blijven van FH nieuws? Schrijf in op onze nieuwsbrief via info@FHnijlen.be