TERREINDIENST

  • Zorg ervoor dat u als terreinafgevaardigde (opgelet : u moet hiervoor 18+ zijn !) op wedstrijdblad of tablet steeds uw spelerslicentie klaar heeft.
  • Ontvangst scheidsrechters & verwijzen nr kleedruimte op 1e verdieping (sleutel meegeven) => Meedelen dat spelerscontrole kan gebeuren in het secretariaat op 1e verdieping. Ploegen verwijzen naar de kleedkamers.
  • Spelende teams regelen het scorebord. Indien een ploeg maar uit 6 spelers bestaat, dan springt de terreinverantwoordelijke (of een supporter indien aanwezig) bij. Wij raden aan om het elektrisch scorebord te gebruiken.
  •  De terreinen moeten minimum 45 min. voor de wedstrijd in orde zijn :

1. De netten op de juiste hoogte hangen, de ploeg die speelt hangt zelf mee het net – m.u.v. U15-U13-U11-U9 jeugd. Ombouw van 2 naar 1 terrein gebeurt samen met de teams die gespeeld hebben en moeten aantreden op het bewuste veld (laat het gezond verstand spelen, een drukke kantine met maar 2 man achter de toog, het is voor de ploeg die net speelde een kleine moeite om het net op hoogte te hangen, als uw match uitliep, help de ploeg die na u start om het verstoren van de opwarming te beperken, de coaches van beide teams helpen mee)

2. Paalbeschermers rondom de palen + 2 flessen water per ploeg. Reservebanken en 2 strafstoelen plaatsen & bakjes met wisselnummers (in elke reeks ook gewest en jeugd !!) Bescherming aan de bovenkant van het net aanbrengen.

3. Scheidsrechtersstoel plaatsen, meetlat (zie muur) en ballen (2 mandjes) ter beschikking stellen. Scorebord naast het veld plaatsen in het zicht van de scheidsrechter of het elektrisch scorebord opstarten.

4. Vanaf 1ste gewest Heren : markeerderstafel & 1 stoel klaarzetten (tegenover de scheidsrechtersstoel)

5. De (jeugd)scheidsrechters & markeerders VOOR de wedstrijd betalen via de gepersonaliseerde enveloppen

6. Het wedstrijdblad & opstellingsbriefjes vindt u per ploeg in het wedstrijdbakje op het secretariaat. De terreinafgevaardigde draagt een herkenningsband & dient elk wedstrijdblad TIJDIG VOORAF te ONDERTEKENEN zowel tablet als op papier !!!!!!  Ga tijdig bij de ploegcontrole naar het secretariaat om u aan te melden (samen met de betalingenveloppe en uw spelerslicentie) Mogelijk moet u in de zaal blijven tijdens de match, voorzie u daarop. !

 

  • Tussen en na de wedstrijden de zaal opruimen. Afval (lege flessen,……) opruimen ! Er is per wedstrijdbank een afvalemmer ter beschikking, maak deze tussendoor leeg. Na de laatste wedstrijd moet de zaal terug leeg zijn.

Dit houdt in: netten afbreken, ballen in het rek en banken wegdoen. We rekenen erop dat onze FH-ploegen zelf voldoende discipline hebben om lege flessen/ afval mee op te ruimen na de wedstrijd. De ploeg van dienst checkt op einde van de dienst en brengt eventuele zaken nog in orde.

© 2019 VC FH Nijlen. All Rights Reserved. Designed By JoomShaper